Annonce
Annonce

Søg | Aktive indlæg

Skal jeg stole på hende? Options
mariaolsen
19. august 2013 19:58:53 Anmeld

Tilbage til toppen
Min rigtig gode veninde gennem 14 år og jeg, har efterhånden været uvenner en del gange. Men sidste sommer gik det for vidt for mit vedkommende. Hun råbte og skældte mig ud over telefonen, af hvad jeg ville mene var ingenting, og i min arrigskab skrev jeg en lang sur besked (hun lagde på midt i skænderiet) om at hvis ikke hun ville behandle mig, og vores venskab ordentligt så skulle hun ikke kontakte mig mere.
Månederne gik og jeg savnede hende rigtig meget. Efter flere forsøg på at skrive til hende og få en forklaring om hvad der var sket, opgav jeg næsten. Og så en dag i marts hvor jeg var ked af det hele, skrev jeg et brev til hende, lige fra hjertet. Jeg sendte det dog først i sommerferien, hvor hun skrev at hun var klar til at snakke om tingene. I dag har vi for første gang snakket sammen i over et år. Det føltes som gamle dage, men nu bliver jeg i tvivl.
Skal jeg stole på at hun ikke vil gøre det igen?
Min veninde kan ikke forstå at jeg overhoved har tænkt på hende efter alt hvad der er sket mellem os. Har hun ret?
Jeg mener, efter et HELT ÅR uden at snakke sammen, og så på under en time føles det som om at intet var sket?
Kan jeg stole på hende?
rock_it_1dfrede
19. august 2013 20:43:13 Anmeld

Tilbage til toppen
Hej mariaolsen! Du skal selv bestemme, om du har lyst til at stole på hende! Nu kender jeg jo ikke din gamle veninde, og ved ikke rigtig hvordan hun reagerer. Men nu har jeg hørt historien, og syntes virkelig, at det er lang tid, at i har været sure på hinanden. Hvad blev i sure på hinanden over?
Man kan jo altid tage chancer, men det kan selvfølgelig være svært. Man tænker hele tiden på, om man nu gør det rigtige.
Har jeg ret? Det er da rigtig godt, at hun har skrevet, hun er klar til at snakke om tingene. Jeg vil nok stole på, at hun ikke gør det igen, men når man er rigtig gode veninder, kan der også komme skænderier, og det kan der for alle venskaber! Det er da trist, at i ikke har snakket sammen et helt år, men jeg syntes, at du skulle prøve at glemme det der er sket, og starte helt forfra, og så prøve at se hvordan det går med jeres venskab. God mulighed? Du bestemmer helt selv, om du har lyst til at stole på hende, for det er det DU føler og din gamle veninde føler, der betyder noget for jer. Det vigtigste er, at i har det godt sammen :-) Håber du kan stole på hende. Held og lykke!
mariaolsen
19. august 2013 21:13:47 Anmeld

Tilbage til toppen
Godt at høre at der er nogen der interessere sig herinde for ens problemer, men kan godt se at det kan være lidt svært at hjælpe når man ikke kender hele historien, så her kommer den:
Sidste sommer skulle min veninde (hende jeg er "uvenner med", lad os kalde hende X) og en anden god veninde (Y) være sammen i en hel uge. X var meget trist da hun havde nogen kæreste problemer, men jeg fortalte Y at vi nok skulle lade hende være da jeg ved at hun ofte selv kommer til én hvis hun har bug for det. Hun er nemlig ikke typen der taler, og græder, andet end når hun er alene. Vi tog så til KBH for at hygge lidt. Y og jeg kunne godt mærke at det var blevet lidt værre, men hun ville stadig ikke snakke om det. Da vi kom hjem sent om natten lagde vi os til at sove, da hendes humør var uændret.
Morgenen efter stod X tidligt op, og jeg bemærkede intet (da jeg normalt sover længe) før hun stod og pakkede sine ting (vi skulle være sammen en hel uge). Jeg gik ned for at snakke med hende da jeg havde været veninde med hende betydeligt længere end Y. Hun stod og græd og sagde at hun ikke ville snakke om det. Jeg gav hende et forvirret kram, og sagde at hun skulle ringe når hun ville. Hun skrev dagen efter og spurgte om hun måtte komme over, og da jeg ville vide om hun skulle spise med, pressede jeg hende lidt for at få et tidspunkt hun ville komme. Det resulterede i at hun blev sur, og sagde at hun ikke havde lyst til at komme alligevel.
Der gik en uge, og vi havde alle tre aftalt at følges til vores første gymnasium skoledag, og Y skrev til X at vi ville komme sammen (der var stadig lidt knurre på tråden). X ringede og råbte og skreg til mig at jeg var pisse tarvelig, at hun altid var det tredie hjul, og at vi bare generelt var urimelige. Jeg blev meget sur og overrasket over hendes opkald da jeg ikke vidste at de havde skrevet på det tidspunkt. Og til sidst lagde hun på midt i det hele, og i mit raseri skrev jeg en besked om at hun ikke skulle kontakte mig hvis hun skulle snakke sådan til mig.

Resten kender i !!
rock_it_1dfrede
20. august 2013 16:02:49 Anmeld

Tilbage til toppen
Syntes du burde snakke med Y om at blive venner med hende igen! Man kan altid tage chancen. Mega surt, at X ringer til dig, og kalder dig urimelig og pisse tarvelig osv. Det kan hun selvfølgelig ikke være bekendt. Måske følte X at dig og Y overreagerede? Og så blev hun sur? Hun kan jo være blevet sur af flere forskellige grunde. Syntes dig og Y burde snakke med X om det. Det er X's eget valg, hvis hun ikke gider snakke med jer, men så er det hendes problem! Jeg tror, at hun har lavet situationen gå lidt for meget ud over dig og Y. I prøvede selvfølgelig at hjælpe hende, men når hun ikke vil fortælle hvad der præcis er sket, bliver det meget svært. Og så kan det også blive svært for X. Hun har vidst ret svært ved at vise hendes følelser tror jeg. Snak med hende, og lyt til hende. Hun skal føle, at i viser respekt over for hende, og virkelig forstår hende. Hvis i har haft presset hende for meget, så sig undskyld til hende, og spørg om i skal starte forfra med et nyt venskab? God mulighed? I burde prøve det, held og lykke
Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce
Luk